2009. október 14., szerda

Márkus Rita


1981-ben született. Intézményi kommunikátor képzésre járt. A Duende Színtársulatban kezdett játszani, 2006-ban csatlakozott a Föld Színházhoz. Részt vett Dombi Kati testtudat és hangtréning kurzusán.

Szerepek
Erna Leimgruber (A végítélet napja, 2009)
Elena, pulykapásztornő (Világ Bölcse; 2008)
Kirké (The Journey of Odysseus, 2007)
A Fiú Keresztanyja (Taliga király, 2006)
Keresztanya, Öngyilkos, Teázó hölgy (Váltófutás, 2006)

vendégként:
szereplő a Budoárban (2009, r: Dombi Kati, Mu Színház)

Mini interjú

Mi volt a legnehezebb feladat a próbák során?
A szöveggel való ismerkedés, tanulás. Valamint a karakter megtalálása…
Mi volt a legszórakoztatóbb?
A legszórakoztatóbb talán az volt, hogy a már kész díszletben a Bakelitben hogyan találtam meg a helyem. Egy óriási hangár… sosem játszottam még ekkora helyen.
Mi volt a legabszurdabb dolog, ami történt?
Minden darabban van egy mondatom ami így vagy úgy de kifog rajtam. Most is megtörtént. Valahogy sosem jött a számra próbák során az a bizonyos mondat. Aztán az első előadáson kimondtam. És ennek annyira megörültem hogy elfelejtettem a következőt. Baki. De nem volt észrevehető(legalábbis azt mondták). Hogy miért van ez így hogy mindig van egy problémás mondatom nem tudom. A Világ Bölcsében is volt.
Miben hasonlítasz és miben különbözöl a karakteredtől?
A karakterem tökéletes ellentéte az én személyiségemnek. Furkálódó pletykás. Én nem ilyen vagyok úgy érzem, illetve akik ismernek azok talán tudják is. A barátaim akik látták az előadást csodálkoztak is,hogyan tudtam ezt így megcsinálni mikor nem vagyok ilyen….hát azt hiszem ez a színház. Csodákra képes.
Ha a karaktered hirtelen hajótörést szenvedne egy lakatlan szigeten, mit
csinálna, hogy érezné magát az első három órában?
Szorongatná a táskáját a parton. És kétségbe lenne esve, hogy nem szólhat senkihez. Azt hiszem ezt tenné.
Mi az a három szó, ami előszőr eszedbe jut az előadásról/darabról?
Bűn, szerelem, pokol.
Mit tanultál, mivel gazdagodtál a próbafolyamat és az előadások során?
Nagyon sok új dolgot tanultam az előadások során. Eddig meséket dolgoztunk fel a Föld Színházzal. Ilyen nagy volumenű drámába még nem volt részem velük. Főleg a szerepemnek köszönhetek sokat jelen esetben… sokkal szélesebb határok nyíltak meg számomra a játékban. Ezért egy nagyon hálás szerepnek tartom és szeretem csinálni. A próbák kezdete után elkezdtem magamat képezni, hang és színészi jelenlét téren. Ezért külön köszönetet szeretnék mondani Dombi Katinak akinek a kurzusán nyáron sikerült ráéreznem arra hogyan használjam a hangom és a testem a színpadon. Sokkal magabiztosabbá tett a színpadi jelenlétemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése